هر آنچه که درباره مراقبت از اسب باید بدانید

برخی اسب ها پیچیده اند، با این حال حیوانات بسیار زیبا و شگفت آوری هستند که به توجه و مراقبت زیادی احتیاج دارند.مراقبت از اسب تان شامل نظافت، غذا دادن، آموزش،برقراری ارتباط صمیمانه و گرم و حفظ سلامتی اوست.

نظافت اسب

۱- اسب تان را به سمت ناحیه ی مخصوص نظافت در اصطبل هدایت کنید. شما باید یک ناحیه یا فضای جداگانه خارج از اتاقک همیشگی اسب برای کار نظافت او داشته باشید، اگر یک ناحیه ی خاص ندارید، پس با طناب راهنما او را خارج از اتاقکش ببندید. چه شما یک ناحیه ی بخصوص داشته باشید چه نداشته باشید، این ضروری است که اسب تان را ببندید، تا زمانی که در حال نظافتش هستید نتواند از شما دور شود. لباس هایی را که کثیف شدنش برایتان مهم نیست بپوشید چون نظافت اسب تان می تواند کار کثیف کننده ای باشد.

۲- از یک برس پلاستیکی استفاده کنید تا کثیفی ها را از روی پوشش مویی اسب تان جدا کنید. برس را با حرکات دایره وار روی بدن اسب تان حرکت دهید.برای پیشگیری از آسیب دیدگی پوست نواحی لطیف تر اسب تان ، برس پلاستیکی را بر روی صورت و پاهای او نکشید.

۳- از یک برس زبر برای زدودن کثیفی ها از سطح پوشش مویی اسب تان استفاده کنید. در جهت رویش مو، برس را با حرکات سریع و کوتاه حرکت دهید، و هر حرکت را با یک حرکت تکان دهنده تمام کنید تا کثیفی ها را از پوشش مویی اسب تان بیرون بیاورید. شما باید طوری این کار را انجام دهید که بتوانید هربار که برس را تکان می دهید یک ابر گردو خاک که از پوشش مویی اسب تان بیرون می آید را مشاهده کنید.

مطمئن شوید که از حرکات تکان دهنده استفاده می کنید در غیراینصورت کثیفی روی بدن اسب تان باقی خواهد ماند و شاید باعث تحریک پوستش شود. یک برس زبر بسیار مشابه با برس بدن است اما خشن تر از آن است.

۴- از یک برس بدن استفاده کنید تا موهای اسب تان را نرم کنید. از حرکات طولانی روی پوشش مویی اسب تان استفاده کنید تا موی او را نرم کنید و کثیفی های باقی مانده روی پوشش موییش را از بین ببرید. این برس کمک می کند تا پوشش مویی اسب تان زیباتر و درخشان تر به نظر برسد.

۵- از مو تراش استفاده کنید تا موی بدن اسب تان را کوتاه کنید. اگر قسمتی از پوشش مویی اسب تان به نظر می رسد که نیاز به کوتاه کردن داشته باشد،از یک دستگاه موتراش استفاده کنید تا آن ها را اصلاح کنید. از مو تراش در اطراف یا روی صورت اسب تان استفاده نکنید وگرنه ممکن است او را وحشت زده کرده یا به او آسیب برسانید.لازم نیست پوش مویی اسب تان را هربار که او را نظافت می کنید ،کوتاه کنید.صبر کنید هرموقع دوباره موهایش رشد کرد این کار را انجام دهید. حتما بعد از استفاده از دستگاه مو تراش آن را تمیز کنید.

  • هرگز موهای درون گوش های اسب تان را کوتاه نکنید؛خز آنجا می تواند از او دربرابر گرد و غبار و حشرات محافظت کنند. شما می توانید موهای بیرون گوش هایش را بزنید.
  • انجام دادن این کار اختیاری است، با این حال، به نظر می رسد گفتن آن بهتر باشد: اگر تصمیم گرفتید که موهای اسب تان را بزنید او را در حصارش با پتو بپوشانید.

۶- از یک شانه ی مخصوص یال استفاده کنید  تا گره خوردگی های یال و دم را باز کنید.   آرام باشید و گره خوردگی های اصلی را به دقت با استفاده از انگشتانتان بازکنید  تا از کشیده شدن یا شکستن هر تار مویی جلوگیری کنید. شما همچنین می توانید از برس زبر هم روی دم اسب تان استفاده کنید تا آن را قشنگ تر و نرم تر کنید.یال و دم اسب تان را هرروز برس نکشید وگرنه به طرز تعجب برانگیزی نازک می شود و سه سال طول خواهد کشید تا دوباره رشد کند.

دیدگاه ها بسته شده اند.