شایع ترین علائم استرس در اسب ها

شایع ترین علائم استرس در اسب عبارتند از کاهش مصرف غذا، کاهش وزن، قدم زدن در امتداد حصار، دندان قروچه و خمیازه می باشد.

دندان قروچه یکی از شایع ترین علائم استرس در اسب، است

اسب ها در حالی که ایستاده اند دندان های خود را با نیروی زیادی به هم می سایند، برخی دیگر در حرکت این کار را می کنند. دندان ساییدن نشانه استرس جسمی یا فیزیولوژیکی است. اگر اسب هیچ گونه مشکل دندانی ندارد، مواردی مانند EGUS و سایر منابع درد مزمن یا شرایط استرس زا را بررسی کنید. اسب ها به دلایل زیادی دندان های خود را فشار می دهند، از جمله وقتی احساس اضطراب یا احساس درد می کنند. اگر متوجه شوید اسب شما دندان هایش را فشرده می کند و هیچ مشکلی از نظر دندانپزشکی ندارند، ممکن است استرس داشته باشند.

بد رفتاری

بسیاری از نمونه های رفتار بد اسب ها در هنگام سوار شدن، ناشی از استرس فیزیکی یا فیزیولوژی باشد.

غذا را تمام نکندغذا را تمام نکند یا بخاطر حواس پرتی و نگرانی غذا نمی خورد.

کاهش وزناسب هایی که از نظر روانشناختی دچار استرس می شوند می توانند شروع به کاهش وزن کنند. از آن جا که دلایل زیادی از جمله استرس گرما، انگلی، تغذیه نامناسب و مشکلات سلامتی وجود دارد، لازم است که برای رفع کاهش وزن به تمام جنبه های مراقبت از اسب توجه شود.

قدم زدن در امتداد حصار

هنگامی که در اصطبل پیاده روی می کنند، اسبی کنار حصار قدم می زند یا در امتداد حصار به طور مکرر به جلو و عقب می رود. جویدن چوب، لگد زدن به دیوار و راه رفتن روی حصار همه نشانه های استرس اسب است.

خمیازه

همه ما وقتی خسته هستیم خمیازه می کشیم. این روشی است که بدن ما اکسیژن اضافی برای مغز خواب آلود مهیا می کند. ولی اسب ها به این دلیل خمیازه نمی کشند. مطالعه دانشگاه گلف نشان داد که خمیازه راهی برای آزادسازی اندورفین توسط اسب می باشد. بیشتر اسب ها چندین بار پشت سر خمیازه می کشند که نشانه دهنده این است که اسب احساس استرس می کند و با خمیازه استرسش را به ما نشان می دهد. هیچ کس دقیقاً نمی داند که چرا اسب ها خمیازه می کشند، اما خمیازه ممکن است یک اندورفین مقابله با استرس آزاد کند که به اسب ها آرامش می دهد.

دفع مکرر ادرار و مدفوع

اسبی که استرس داشته باشد می تواند در مدت زمان کوتاهی مقدار زیادی مدفوع دفع کند. بعضی از آن ها ممکن است کود زیادی تولید کنند. اسب ها هنگام سوار شدن در تریلر به دلیل عدم آرامش استرس استرس داشته و اغلب ادرار می کنند.

لیسیدن و جویدن

اطلاعات طبیعی سوارکاری نشان می دهد که حین تمرین لیسیدن و جویدن نشانه ای است که اسب در حال دریافت اطلاعات جدید است. این عمل در عملکرد بیشتر شبیه خمیازه کشیدن باشد، به عنوان روشی برای از بین بردن استرسی که احساس کرده است.

لرزیدن

موقعیت های استرس زا می تواند باعث لرزیدن اسب شود. فقط ظاهر دامپزشک، یا ورود یک تریلر به حیاط می تواند باعث شروع لرزیدن برخی از اسب ها شود. معمولاً به محض از بین رفتن علت استرس، لرزش متوقف می شود. هنگامی که اسب می لرزد، پوست او به صورت موجی در آن حرکت می کند به نظر می رسد. که می تواند در هر زمان از جمله هنگام سوار شدن، هدایت شدن یا ایستادن رخ دهد.

دیدگاه ها بسته شده اند.